URUSAN BEKALAN, PERKHIDMATAN MELALUI SISTEM e-PEROLEHAN, iGFMAS ELAK PENIPUAN – DOA
Dalam kenyataan hari ini, DOA maklumkan bahawa pihak yang terlibat, terutama syarikat pembekal, disaran menghubungi jabatan itu terlebih dahulu sebelum membuat sebarang bekalan dan perkhidmatan yang dikemukakan oleh pihak-pihak tertentu bagi mengelakkan kes penipuan yang sama daripada berulang.
Ini susulan aduan yang diterima mengenai kes penipuan pesanan kerajaan oleh pihak tertentu yang menggunakan logo DOA untuk memperdaya syarikat dalam menyediakan bekalan dan perkhidmatan.
“Taktik licik oleh pihak tertentu itu telah menyebabkan syarikat pembekal terpedaya dan mengalami kerugian kerana tiada sebarang permohonan bekalan dan perkhidmatan yang dibuat oleh DOA,” menurut kenyataan itu, di sini.
DOA memaklumkan bahawa isu ini dipandang serius kerana ia boleh menimbulkan tanggapan negatif terhadap jabatan dan Kementerian Pertanian dan Keterjaminan Makanan. – BERNAMA
Langgani saluran Telegram kami untuk dapatkan berita-berita yang terkini.