Tingkat ilmu perkhidmatan pelanggan ‘frontliner’ pelancongan

Masa Membaca:54 Saat

SERI NEGERI 1 Ogos – Menjelang Tahun Melawat Melaka 2024 (TMM2024) yang berbaki kira-kira empat bulan lagi, Kerajaan Negeri bakal mempergiatkan kursus-kursus perkhidmatan pelanggan kepada penjaga kaunter, pelayan dan petugas barisan hadapan sektor pelancongan.

Exco Pelancongan, Warisan, Seni dan Budaya negeri, Datuk Abdul Razak Abdul Rahman berkata, kursus itu bertujuan meningkatkan pengetahuan petugas, selain membantu mereka memahami tatacara sebenar melayan pelanggan serta pelancong ke negeri ini.

“Saya percaya kebanyakan ‘frontliners’ pelancongan ini sudah didedahkan dengan kursus-kursus asas yang disediakan Kementerian Pelancongan, Seni dan Budaya (MOTAC).

“Pada masa sama, persatuan-persatuan pelancongan, hotel dan Bahagian Promosi Pelancongan (BPP) juga akan mengadakan kursus-kursus seperti ini bagi membolehkan semua produk di negeri ini memberikan perkhidmatan yang terbaik kepada pelancong,” katanya.

Beliau berkata demikian bagi menjawab isu tular mengaitkan petugas kaunter salah satu produk pelancongan di negeri ini meninggikan suara kepada pelanggan.

Abdul Razak berkata, mewakili Negeri Melaka, memohon maaf kepada pelanggan berkenaan dan berharap isu itu tidak lagi diperbesarkan dalam membantu membangunkan semula sektor pelancongan yang sebelum ini terkesan dek COVID-19.

Langgani saluran Telegram kami untuk dapatkan berita-berita yang terkini.

Views:

881
Kongsi :
Previous post Sakit perut lepas makan ayam masak lemak
Next post DUN Melaka lulus usul tubuh Kumpulan Wang Amanah Am Negeri Melaka
Ubah saiz-+=